Procedura reklamacyjna

Procedura reklamacyjna

Jeśli produkt zakupiony w sklepie ROL‑INSTAL okaże się wadliwy, możesz złożyć reklamację zgodnie z poniższymi zasadami.

1. Jak złożyć reklamację?

  • Zgłoszenie reklamacyjne wyślij mailem na: [email protected] lub na adres: Lisiewice Duże 24, 99‑434 Domaniewice.
  • Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
    • Twoje dane (imię, nazwisko, adres, e-mail),
    • numer zamówienia i datę zakupu,
    • opis wady (rodzaj, przybliżona data wystąpienia),
    • żądanie (np. naprawa, wymiana, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy).
  • Może dołączyć zdjęcia wadliwego produktu.

2. Co się dalej dzieje?

  • Po otrzymaniu reklamacji odpowiemy w ciągu 14 dni kalendarzowych.
  • W razie potrzeby możemy poprosić o dodatkowe informacje lub zwrot produktu.
  • Jeśli konieczny będzie zwrot: poinformujemy Cię o adresie i sposobie wysyłki — zorganizujemy kuriera lub wskażemy adres zwrotu (koszty pokrywa kupujący, chyba że wada zostanie potwierdzona).

3. Zwrot i naprawa

  • W przypadku uznania reklamacji zaoferujemy:
    • naprawę lub wymianę na nowy produkt,
    • obniżenie ceny,
    • lub odstąpienie od umowy z pełnym zwrotem środków – włącznie z kosztem dostawy.
  • Zwrot pieniędzy nastąpi nie później niż w ciągu 14 dni od uznania reklamacji.

4. Co jeśli nie odpowiemy?

Jeśli nie odpowiemy na zgłoszenie reklamacyjne w terminie 14 dni, uznaje się je za uzasadnione zgodnie z prawem :contentReference[oaicite:1]{index=1}.

5. Pozasądowe rozstrzyganie sporów

Masz również możliwość skorzystania z:

  • poz Sądu Polubownego przy Inspekcji Handlowej,
  • Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej,
  • latwiej dostępu do pomocy konsumenckiej (Federacja Konsumentów),
  • oraz europejskiej Platformy ODR pod linkiem ec.europa.eu/consumers/odr :contentReference[oaicite:2]{index=2}.